Studenten

Zie voor een volledig overzicht ons programma.

Je kunt een mbo-4 diploma: Ondernemerschap handel (crebo 25880) behalen bij Start-up School. Meer info vind je hier.

Start-up School zit in het Microlab en in het Videolab op Strijp-S in Eindhoven. Klik hier voor de locatie.

Start-up School heeft flexibele startmomenten. Samen met jou zal bekeken worden wanneer voor jou het beste moment is om eventueel te starten.

Start-up School is geschikt voor gedreven studenten.

Om te worden toegelaten tot een niveau 4 middenkaderopleiding heb je nodig:

• diploma vmbo kaderberoepsgerichte, theoretische of gemengde leerweg of;
  • overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of vwo of;
  • diploma mbo niveau 2 of;
  • diploma mbo niveau 3 of;
  • een (niet afgeronde) mbo-, hbo- of wo-opleiding.

Eventuele uitzonderingen hierop worden per geval bekeken.

Wel is er een selectie procedure om na te gaan of jij en Start-up School een goede match zijn. Mee info kun je hier vinden.

Wij zijn een erkende mbo-4 opleiding met bijbehorende kosten. Meer informatie kun je hier vinden.

Ja, wij zijn een mbo opleiding. Je hebt dus recht op studiefinanciering. Kijk voor meer informatie op de website van DUO

Ja, wij zijn een mbo opleiding. Je hebt dus recht op OV. Kijk voor meer informatie op de website van DUO

Dat begint bij het inschrijven voor een van de studenten infomomenten. Meer informatie kun je hier vinden.

JAZEKER! Als jij in het profiel past van een echter pionier die de wereld wat beter wilt maken, als jij de echte DRIVE hebt om er vol voor te gaan dan zijn er altijd kansen om te kunnen starten bij Start-up School. Om er zeker van te zijn dat jij en Start-up School een goede match zijn, doorloop je een selectietraject. Meer info vind je hier.

Wij zijn van het work hard, play hard principe en daardoor heb je korte lesdagen met intensieve blokken waarin je flink aan de bak gaat. Een dag op Start-up School is normaliter van 10.00 uur tot 15.00 uur

Je hebt een laptop nodig waar bijvoorbeeld de programma’s van office op kunnen draaien zoals word, excel en powerpoint. Uiteraard moet de laptop je ook toegang kunnen geven tot het internet via wifi.

Waar je exact op moet letten bij de aanschaf van een laptop kun je vinden via de volgende link.

Start-up School biedt als erkende mbo onafhankelijk praktijkonderwijs, waar het recht van een bedrijfsidee bij de student ligt. Zakelijk blijven wij buiten de bedrijfjes.

Partners

Dat is heel divers en het kunnen dingen zijn waar wij zelf nog helemaal niet aan gedacht hebben. We hebben een aantal voorbeelden van dingen die ons kunnen helpen op een rijtje gezet op onze website. Meer info vind je hier.

Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier. Meer info vind je hier.